• 1. UN SINGUR Dumnezeu

    Există un singur Dumnezeu, o Ființă personală, spirituală, creatorul tuturor lucrurilor, atotputernic, omniscient și etern, infinit în înțelepciune, sfințenie, dreptate, bunătate, adevăr și milă; neschimbabil și pretutindeni prezent de reprezentantul Său: Duhul Sfânt (Psalmul 139:7).


 


  • 2. UN SINGUR domn

    Există un singur Domn Isus Hristos, Fiul Tatălui Celui veșnic, Cel prin care Dumnezeu a creat toate lucrurile și prin care sunt ele; a luat asupra lui natura seminței lui Avraam pentru răscumpărarea rasei noastre căzute; a locuit printre oameni plini de har și adevăr, a trăit exemplul nostru, a murit jertfindu-Se pentru noi, a fost înviat pentru îndreptățirea noastră, S-a înălțat la cer pentru a fi singurul nostru Mijlocitor în Sanctuarul din ceruri, unde, prin meritele sângelui Său vărsat obține iertare și împăcare pentru păcatele tuturor celor care vin la El cu regret; și că la sfârșitul lucrării Sale în calitate de Preot, înainte ca să-și ia tronul de Rege, El va face marea ispășire pentru păcatele tuturor celor care s-au căit și astfel păcatele lor vor fi atunci șterse (Faptele Apostolilor 3:19) și îndepărtate din Sanctuar, după cum este ilustrat în serviciul preoțesc din vechime, care prefigura și prevestea lucrarea Domnului nostru în ceruri (vezi Leviticul 16; Evrei 8:4,5; 9:6,7 etc.).


 


  • 3. sfintele scripturi

    Sfintele Scripturi, din Vechiul și Noul Testament, au fost date prin inspirația lui Dumnezeu, conțin o revelație deplină a voinței Sale pentru omenire și sunt singura regulă infailibilă a credinței și a practicii.


  • 4. botezul

    Botezul este o rânduială a bisericii creștine, de a urma credința și pocăința, o rânduială prin care comemorăm învierea lui Hristos, deoarece prin acest act ne arătăm credința prin îngroparea și învierea Lui și prin aceasta, a învierii tuturor, sfinților în ziua de apoi; și niciun alt mod nu reprezintă în mod adecvat aceste fapte decât cel pe care Scripturile le prescriu, și anume scufundarea (Romani 6:3-5; Coloseni 2:12).


 


  • 5. nașterea din nou

    Nașterea din nou cuprinde întreaga schimbare necesară pentru a ne pregăti pentru Împărăția lui Dumnezeu și constă din două părți: în primul rând, o schimbare morală, realizată prin convertire și o viață creștină (Ioan 3:3,5); în al doilea rând, o schimbare fizică la a doua venire a lui Hristos, prin care, dacă muri vom fi înviați nesupuși putrezirii, iar dacă suntem vii, vom fi transformați în nemurire într-o clipă, într-o clipeală de ochi (Ioan 3:3,5; Luca 20:36; 1 Corinteni 15:51,52).


 


  • 6. profețiile bibliei

    Credem că profeția este o parte a revelației lui Dumnezeu pentru omenire; este inclusă în acea Scriptură care este de folos pentru instruire (2 Timotei 3:16); este conceput pentru noi și copiilor noștri (Deuteronomul 29:29); atât de departe de a fi învăluit într-un mister de nepătruns, este ceea ce constituie în mod special Cuvântul lui Dumnezeu o lampă pentru picioarele noastre și o lumină pe cărarea noastră (Psalmul 119:105; 2 Petru 2:19); o binecuvântare este pronunțată asupra celor care o studiază (Apocalipsa 1:1-3); și, în consecință, trebuie să fie înțeles de către poporul lui Dumnezeu suficient pentru a le arăta poziția lor pe care o au în istoria lumii și îndatoririle speciale cerute de mâna lor.


 


  • 7. PROFEȚIA ȘI ISTORIA LUMII

    Istoria lumii de la date specificate din trecut, ridicarea și căderea imperiilor și succesiunea cronologică a evenimentelor până la stabilirea împărăției veșnice a lui Dumnezeu sunt conturate în numeroase lanțuri mari de profeție; și aceste profeții sunt acum toate împlinite, cu excepția scenelor de încheiere.


 


  • 8. Convertirii lumii

    Doctrina convertirii lumii și a mileniului temporal este o fabulă a acestor ultime zile, calculată pentru a-i liniști pe oameni într-o stare de siguranță trupească și pentru a-i face să fie departe de ziua cea mare a Domnului ca de un hoț în noapte; a doua venire a lui Hristos trebuie să preceadă, nu să urmeze, mileniul, deoarece până când nu se va arăta Domnul, puterea papală va continua cu toate urâciunile ei (2 Tesaloniceni 2:8); grâul și neghina cresc împreună (Matei 13:29,30,39), iar oamenii cei răzvrătiți și amăgitori devin din ce în ce mai răi, după cum spune Cuvântul lui Dumnezeu (2 Timotei 3:1,13).


 


  • 9. PROFEȚIA anului 1844

    Greșeala adventiștilor din 1844 se referea la natura evenimentului care urma să se întâmple apoi, nu la timp; nicio perioadă profetică nu este dată pentru a ajunge până la a doua venire, ci cea mai lungă, cele două mii trei sute de zile din Daniel 8:14, s-a încheiat în acel an și ne-a adus la un eveniment numit curățirea Sanctuarului.


 


  • 10. sanctuarul

    Sanctuarul noului legământ este Cortul lui Dumnezeu din Cer, despre care vorbește Pavel în Evrei 8 și mai departe, despre care Domnul nostru este slujitor în calitate de Mare Preot; acest Sanctuar este antitipul cortului mozaic și lucrarea preoțească a Domnului nostru, legată de aceasta, este antitipul lucrării preoților iudei din dispensațiunea anterioară (Evrei 8:1-5 etc.); acesta, și nu Pământul, este Sanctuarul care urmează să fie curățit la sfârșitul celor 2300 de zile, ceea ce se numește curățarea lui fiind în acest caz, ca și în tip, pur și simplu intrarea marelui preot în Locul Preasfânt, pentru a termina slujirea rânduită, iar legat de aceasta, făcând ispășirea și îndepărtând din Sanctuar păcatele care i-au fost transferate prin intermediul slujirii din prima încăpere (Leviticul 16; Evrei 9:22,23); și această lucrare, ca antitip, care a început în 1844, constă în ștergerea păcatelor credincioșilor (Faptele Apostolilor 3:19), și ocupă un timp scurt, dar nedefinit de spațiu și de timp, la încheierea căruia lucrarea de milă pentru lume va fi încheiată și va avea loc a doua venire a lui Hristos.


 


  • 11. Legea morală

    Cerințele morale ale lui Dumnezeu sunt aceleași pentru toți oamenii în toate dispensațiile; acestea sunt cuprinse pe scurt în poruncile rostite de Iehova de pe Sinai, gravate pe table de piatră și depusă în chivot, care, prin urmare, a fost numit, în consecință, „chivotul legământului” sau legământ/testament (Numeri 10:33; Evrei 9:4 etc.); această Lege este imuabilă și perpetuă, fiind o transcriere a tablelor depuse în chivot în adevăratul Sanctuar de sus, care este și, din același motiv, numit chivotul Legământului lui Dumnezeu, deoarece sub sunetul celei de-a șaptea trâmbiță ni se spune că „Templul lui Dumnezeu s-a deschis în Cer și s-a văzut în Templul Lui chivotul Legământului Său” (Apocalipsa 11:19).


 


  • 12. sabatul

    A patra poruncă a acestei Legi cere să dedicăm ziua a șaptea a fiecărei săptămâni, numită în mod obișnuit sâmbătă, abstinenței de la propria noastră muncă și îndeplinirii îndatoririlor sacre și religioase; că acesta este singurul Sabat săptămânal cunoscut de Biblie, fiind ziua care a fost pusă deoparte înainte ca paradisul [grădina Eden] să fie pierdut (Geneza 2:2,3), și care va fi respectat în paradisul restaurat (Isaia 66:22,23); faptele pe care se bazează instituția Sabatului o limitează la a șaptea zi, deoarece nu sunt valabile pentru nicio altă zi; și termenii: Sabatul evreiesc așa cum sunt aplicați pentru ziua a șaptea și Sabatul creștin, așa cum sunt aplicați pentru prima zi a săptămânii, sunt denumiri inventate de oameni, nescripturistice de fapt și fals în sens.


 


  • 13. papalitatea

    Întrucât omul păcatului, papalitatea, s-a gândit să schimbe „vremurile și Legea” (Legea lui Dumnezeu, Daniel 7:25) și a indus în eroare aproape toată creștinătatea cu privire la porunca a patra, găsim o profeție a unei reforme în acest sens ca să fie o lucrare printre credincioși, chiar înainte de venirea lui Hristos (Isaia 56:1,2; 1 Petru 1:5; Apocalipsa 14:12 etc.).


 


  • 14. Dumnezeu sau Mamona

    Urmașii lui Hristos ar trebui să fie un popor aparte, care nu urmează extremele și nici nu se conformează căilor lumii; să nu-și iubească plăcerile și să nu-și susțină nebuniile; întrucât apostolul spune că „oricine va fi” în acest sens, „prieten al lumii, este vrăjmașul lui Dumnezeu” (Iacov 4:4); iar Hristos spune că nu putem avea doi stăpâni sau, în același timp, să slujim lui Dumnezeu și lui Mamona (Matei 6:24).


 


  • 15. vestimenația

    Scripturile insistă asupra simplității și modestiei vestimentației ca semn proeminent al uceniciei la cei care mărturisesc a fi urmașii Celui care a fost „blând și smerit cu inima”, că purtarea de aur, perle și haine scumpe, sau orice lucru conceput doar pentru a împodobi persoana și a încuraja mândria inimii naturale, trebuie să fie îndepărtate, conform unor Scripturi precum 1 Timotei 2:9,10; 1 Petru 3:3,4.


 


  •  

    16. zecimi și daruri

    Mijloacele pentru susţinerea lucrării Evangheliei între oameni ar trebui obţinute din dragoste pentru Dumnezeu şi semeni, nu prin loterii bisericeşti sau ocazii destinate distracţiei sau îngăduirii apetitului celui păcătos, cum ar fi bazarurile filantropice, sărbătorile, dineurile, operele de binefacere şi orice alte convenţii sociale care sunt o ruşine pentru pretinsa biserică a lui Hristos; proporţia din venituri cerută celor din zilele noastre nu poate fi mai mică decât cea cerută celor din vechime, ci este la fel ca cea oferită de Avraam (ai căror copii suntem, dacă suntem ai lui Hristos, Galateni 3:29) lui Melhisedec (un simbolul al lui Hristos) atunci când i-a dat a zecea parte din tot (Evrei 7:14); zecimea este a Domnului (Leviticul 27:30) şi la această zecime din venitul oricui trebuie să fie completată cu daruri de către cei ce pot oferi daruri pentru susţinerea Evangheliei (2 Corinteni 9:6; Maleahi 3:8-10).


 


  • 17. convertirea

    Întrucât inima firească sau trupească este în vrăjmășie cu Dumnezeu și cu Legea Lui, această dușmănie nu poate fi supusă decât printr-o transformare radicală a afecțiunilor, prin schimbul de principii nesfinte cu cele sfinte; această transformare urmează pocăinței credinței, este lucrarea specială a Duhului Sfânt și constituie regenerare sau convertire.


 


  • 18. dependența de Hristos

    Întrucât toți au călcat Legea lui Dumnezeu și nu pot de la sine să asculte de cerințele Sale drepte, suntem dependenți de Hristos, în primul rând, pentru îndreptățirea greșelilor noastre din trecut și, în al doilea rând, pentru har, prin care să se supună în mod acceptabil faţă de Legea Sa sfântă timpul în viitor.Întrucât toți au călcat Legea lui Dumnezeu și nu pot de la sine să asculte de cerințele Sale drepte, suntem dependenți de Hristos, în primul rând, pentru îndreptățirea greșelilor noastre din trecut și, în al doilea rând, pentru har, prin care să se supună în mod acceptabil faţă de Legea Sa sfântă timpul în viitor.


 


  • 19. darurile spirituale

    Duhul lui Dumnezeu ne-a fost promis că se va manifesta în biserică prin anumite daruri, enumerate mai ales în 1 Corinteni 12 și Efeseni 4; aceste daruri nu sunt menite să înlocuiască sau să ia locul Bibliei, ceea ce este suficient pentru a ne face înțelepți pentru mântuire, la fel cum Biblia nu poate lua locul Duhului Sfânt; precizând diferitele canale ale funcționării Sale, acel Duh pur și simplu a făcut prevederi pentru propria existență și prezență cu poporul lui Dumnezeu până la sfârșitul timpului, pentru a conduce la înțelegerea Cuvântului pe care l-a inspirat, pentru a convinge de păcat și lucrează o transformare în inimă și viață; și cei care neagă locul și lucrările Duhului, neagă clar acea parte a Bibliei care îi atribuie această lucrare și poziție.


 


  • 20. solia celor trei îngeri

    Dumnezeu, în conformitate cu relațiile Sale uniforme cu rasa, trimite o proclamare a apropierii celei de-a doua veniri a lui Hristos; această lucrare este simbolizată de cele trei solii din Apocalipsa 14, ultima aducând la vedere lucrarea de reformă a Legii lui Dumnezeu, pentru ca poporul Său să dobândească o pregătire completă pentru acel eveniment.

 


  • 21. încheierea harului

    Timpul curățirii Sanctuarului (vezi principiul de la numărul 10), sincronizat cu timpul proclamării soliei a treia, este un timp al judecății de cercetare, în primul rând, cu referire la cei morți, și în al doilea rând, la încheierea perioadei de cercetare/probă cu referire la cei vii, pentru a determina cine dintre miliardele care dorm acum în ţărâna pământului sunt vrednici de a avea parte la prima înviere şi cine dintre mulţimile vii sunt demni de schimbare care trebuie stabilit înainte ca Domnul să apară.


 


  • 22. mormântul

    Mormântul, în care ajungem cu toții, exprimat prin cuvântul ebraic sheol (șeol) și cuvântul grecesc hades, este un loc sau o condiție în care nu există lucrare, chibzuială, înțelepciune sau cunoaștere (Eclesiastul 9:10).


 


  • 23. starea morților

    Starea în care sunt în mormânt este una de tăcere, inactivitate și inconștiență totală (Psalmul 146:4; Eclesiastul 9:5,6; Daniel 12:2 etc.).


 


  • 24. Învierea

    Din această închisoare a mormântului omenirea va fi scoasă printr-o înviere trupească; neprihăniții având parte la prima înviere, care are loc la a doua venire a lui Hristos, cei nelegiuiți la ultima înviere, care are loc după o mie de ani după aceea (Apocalipsa 20:4-6).


 


  • 25. neprihăniții în viață

    La ultima trâmbiță, neprihăniții în viață vor fi schimbați într-o clipă, într-o clipeală de ochi, iar odată cu cei neprihăniții înviați vor fi răpiți să-L întâlnească pe Domnul în văzduh, ca să fie pentru totdeauna cu Domnul (1 Tesaloniceni 4:16,17; 1 Corinteni 15:51,52).


 


  • 26. cei 1000 de ani

    Aceștia nesupuși putrezirii sunt apoi duși la Cer, în Noul Ierusalim, Casa Tatălui în care sunt multe locașuri (Ioan 14:1-3), unde împărățesc cu Hristos [timp de] o mie de ani, judecând lumea și pe îngerii căzuți, adică împărțind pedeapsa care urmează să fie executată asupra lor la sfârșitul celor o mie de ani (Apocalipsa 20:4; 1 Corinteni 6:2,3); în acest timp Pământul se află într-o stare haotică și pustie (Ieremia 4:20-27), descris, la început, prin termenul grecesc Abussos (Abis): „groapă fără fund” (Septuaginta din Geneza 1:2); și aici Satana este închis pe parcursul celor o mie de ani (Apocalipsa 20:1,2) și aici în cele din urmă distrus (Apocalipsa 20:10; Maleahi 4:1); teatrul ruinei pe care l-a săvârșit [Satana] în univers, fiind realizat în mod corespunzător o perioadă de timp în închisoarea lui mohorâtă și apoi locul execuției sale finale.


 


  • 27. distrugerea celor răi

    La sfârșitul celor o mie de ani, Domnul coboară cu poporul Său și cu Noul Ierusalim (Apocalipsa 21:2), morții cei răi sunt înviați și se ridică la suprafața pământului încă neînnoit și se adună în jurul Cetății, al taberei sfinților (Apocalipsa 20:9) și focul se coboară de la Dumnezeu din cer și îi mistuie. Ei sunt apoi arși rădăcină și ramuri (Maleahi 4:1), devenind ca și cum nu ar fi fost (Obadia 15,16). În această distrugere veșnică din prezența Domnului (2 Tesaloniceni 1:9), cei răi întâmpină pedeapsa veșnică amenințată împotriva lor (Matei 25:46), care este moartea veșnică (Romani 6:23; Apocalipsa 20:14,15). Aceasta este pierzarea oamenilor nelegiuiți, focul care îi mistuie fiind focul pentru care sunt păstrate „cerurile și pământul care… sunt acum”, care vor topi chiar și elementele cu intensitatea sa și vor curăți Pământul de petele cele mai adânci ale blestemului păcatului (2 Petru 3:7-12).


 


  • 28. Noul Pământ

    Un cer nou și un pământ nou vor izvorî prin puterea lui Dumnezeu din cenușa vechiului [Pământ], iar acest Pământ reînnoit, cu Noul Ierusalim ca metropolă și capitală, va fi moștenirea veșnică a sfinților, locul unde cei neprihăniți vor locui permanent (2 Petru 3:13; Psalmul 37:11,29; Matei 5:5).


 

videoclipuri

Cele 28 de principii fundamentale

Urmașii lui Hristos ar trebui să fie un popor aparte, care nu urmează extremele și nici nu se conformează căilor lumii; să nu-și iubească plăcerile și să nu-și susțină nebuniile; întrucât apostolul spune că „oricine va fi” în acest sens, „prieten al lumii, este vrăjmașul lui Dumnezeu” (Iacov 4:4); iar Hristos spune că nu putem avea doi stăpâni sau, în același timp, să slujim lui Dumnezeu și lui Mamona (Matei 6:24).

Alte link-uri

continuă studiul pe
următoarele site-uri

Citește cele 28 de

Principii fundamentale adventiste 1889-1914

 
Principiile fundamentale din 1889